Legutóbbi bejegyzések: SÖR- ÉS ERJEDÉSIPARI SZAKIRÁNY MAGYARORSZÁGI FELÉLESZTÉSÉÉRT ALAPÍTVÁNY

Az alapítvány bemutató filmje

Vége az ünnepeknek, most már mindenki munkára fogható, így zajlanak az előkészületek a háttérben. Gyártódnak a bemutató anyagok szinte minden platformon, és ezekből íme az egyik!

Mit tettünk eddig, vagy honnan is indultunk?

Mit tettünk eddig, vagy honnan is indultunk?

Az alapítvány indításának ötlete akkor villant fel, mikor egy páran elkezdtük látni a jövőt, illetve a jövőnek egy olyan lehetséges változatát, mi nem azzal kecsegtet, hogy azon a területen dolgozzunk, olyan egzisztenciális viszonyok között éljünk, hogy abban kellemesen lehessen lélegezni anélkül, hogy a munka, és…

Megvannak a papírok!

Megvannak a papírok!

Üdv, kedves látogató! Ezúton örömmel jelenti be első posztjában a Sör- és Erjedésipari Szakirány Magyarországi Felélesztéséért nevezetű alapítvány, hogy immáron valóban alapítványi státuszba került, szóval nagyjából egy évnyi elutasítás, beadás, újbóli javításra visszaküldés, várakozás, és már-már kétségbeesés után megszülettünk! Lassacskán az oldal is elnyeri teljes…

SÖR- ÉS ERJEDÉSIPARI SZAKIRÁNY MAGYARORSZÁGI FELÉLESZTÉSÉÉRT ALAPÍTVÁNY | Tanműhely rekonstrukció
19685
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-19685,ajax_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-9.1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive
 

Tanműhely rekonstrukció

Működőképes tanműhely az elsődleges cél. Felújításra szoruló egységek:

  • Épületrekonstrukció

  • Elméleti oktatási helyszín kibővítése, modernizációja

  • Elektromos hálózat felújítása

  • Söripari gépek-berendezések felújítása, új, költséghatékony, energia-visszanyerő rendszerek kiépítése, sörgyártási technológia igazodása korunk gyártási körülményeihez

Felújítás kulcsterületei

Burkolatok csereéretté váltak a hosszú évtizedek során. Egy élelmiszeripari üzem elsődleges kritériuma a mikrobiológiai tisztaság, mit repedt, töredezett, esetleg hiányos burkolati elemek megléte teljességgel lehetetlenné tesz. Csereéretté váltak az elvetemedett, illetve elöregedett nyílászárók, illetve említést érdemel a tanári szoba, mi környezetében, és felszereltségben a rendszerváltás előtti korszakot idézi.

Az elméleti oktatást jelenleg egy szűkös, rosszul megvilágított, környezeti hőmérsékletet követő, zajos, több évtizeddel ezelőtt gyártott – és azóta használt – iskolai bútorokkal telezsúfolt modernkori technológiákkal nem felszerelt helyszínre korlátozódik. A jelenlegi, elméleti oktatási helyszint ki kell bővíteni a tanműhely melletti terem átnyitásával, minek következtében lesz lehetőség nagyobb létszámú, vagy akár párhuzamos (Bercsényis tanulók, felnőttoktatásra, illetve továbbképzésre jelentkezők) előadások megtartására. Mindemellett meg kell teremteni a lehetőséget audiovizuális előadások megtartására, egyéb elektronikus formában rögzített oktatási anyagok prezentációjára. Az oktató termek nem csak elméleti, de bemutatóhelyszínül is szolgálnak az erjedésiparban fellelhető technológiák, miniatürizált berendezések prezentálásában.

A jelenlegi elektromos hálózat elöregedett, túlterhelt, már a meglévő technológia kiszolgálására is alkalmatlan rendszerré vált. Ennek teljes körű felújítása nem csak a jelen időnkben, de az elképzelések megvalósítása érdekében is elengedhetetlenné vált.

A jó gyártási gyakorlat elsődleges feltétele a folyamatok szabályozása, azok nyomonkövethetősége, ugyanis e nélkül nem lehet megteremteni az egyenletes minőséget, nem lehet feltárni a hibákat, problémákat, s mindezekre hatékony választ találni. Elsődleges feladata a diákoknak, hogy ezzel tisztában legyenek, már fiatalon képességet szerezzenek a hatékony problémamegoldás rendszeréből, értsék, és alkalmazzák a folyamatszabályzás lényegét, lépéseit. Ennek érdekében a tanműhelynek felkészültnek kell lenni ezen rendszerek, metódusok alkalmazására, tehát az ott zajló folyamatok paramétereit pontosan jegyzik, regisztrálják, visszakövethetővé teszik. Ezek mellett csökkenteni kell a tanműhely „energiaéhségét” a különböző, az iparban már hosszú idő óta működő energia visszanyerő rendszerek kiépítésével, hűtésigény optimalizálásával (pl. teremhűtés elhagyásával).

Hogyan, s mint hozzuk ezt létre, szóval prioritások, kivitelezési fázisok

Bár a rekonstrukció során négy csoportra osztottuk a feladatokat, ezeket szerves egységként kell kezelni. Elsődleges feladat a technológia megtervezése, megterveztetése. Erre meghívásos alapon érkeznek beruházók, kikkel egyeztetni kell a tanműhely kívánalmait, a meghívott tervezők megoldásait, majd közösen kialakítani a jövőbeli technológiát, mi a jelenlegi berendezések felújításával, meglévő technológiák, és azok kiszolgáló egységeinek megszüntetésével, áttervezésével, új, vagy átalakított berendezések rendszerbeállításával jár.

Az elkészült tervekhez kell igazítani a tanműhely elektromos rendszerének felújítását, áttervezését, így a feladatra vállalkozók már a tanműhely jövőbeli villamos energiai felhasználásával képesek megtervezni az új rendszert.

Ezt követően leszünk képesek arra, hogy az épületrekonstrukció megtervezésének fázisába lépjünk, és egy konkrét elképzelést (leendő helyszínrajzot) tudjunk a felújításra jelentkezők elé tárni, mi tartalmazza a burkolatok, nyílászárók cseréjét, tantermek átjárhatóságát, tanári szoba felújítását.

A kivitelezés természetesen megváltozott sorrendben, az elektromos hálózati munkákkal, majd az épület rekonstrukciójával veszi kezdetét, és a gyártási rendszer felújítási munkálataival zárul. Mindezen beruházás összességének igazodnia kell az iskola tanítási rendjéhez, az oktatási szünet időszakjaihoz.

A beruházók kiválasztása minden esetben a referenciamunkájuk, az együttműködési hajlandóságuk, konstruktív ötleteik, és a vállalt munkájuk garancia feltételének, nem utolsó sorban árának vizsgálatával, ezen tényezők összhangjának megléte esetén történik.

Jelen helyzetünk képekben

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com